Zondag 22 mei met ds Burret Olde

Als ds. Burret Olde voorgaat dan weten de kenners al dat een dienst net even anders verloopt dan anders. Hij snijdt meestal een actueel thema aan en betrekt graag de mensen in de kerk. Dit keer was het thema ‘aandacht voor de schepping en zorg voor de aarde’.
De bijbel begint met het verhaal van de schepping en eindigt met het visioen van de nieuwe hemel en aarde. Deze verhalen inspireerden de kerken van Almere, die de kans hebben gekregen om op de Floriade een tuin in te richten met een ‘tiny church’ en kunstwerken. Daarin komen de 12 vruchten van de levensboom naar voren, in sommige daarvan herkennen we ons goed, met andere hebben we moeite. Door de dia’s kregen we een goede indruk.
Na het collectepraatje van Chris kwam ds. Olde weer aan het woord. Hij kwam dankzeggen voor alle ingezamelde postzegels, telefoons, cartridges enz. Hij kon nu drie dozen meenemen en deze actie brengt landelijk gezien echt veel geld op.
Na al deze informatie was het hoog tijd voor de koffie en thee. De bloemen gingen naar Bep Huurdeman.