15 mei 2022 viering in De Swaen met voorganger Jan Willem van der Straten

Wat vinden we belangrijk, wat staat er bovenaan??
Met kinderen in de kerk krijg je toch een andere sfeer. Niet alleen het verschil met al die grijze hoofden valt dan op maar ook het plezier wat kinderen uit kunnen stralen. Als je dan een voorganger hebt die beeldend kan vertellen en een jeugdouderling die elke keer weer het voortouw neemt, dan blijkt de kerkgang, gezien de plaatjes, voor de jeugd geen probleem te zijn. En als je dan als jongste kerkganger vertelt dat je uitvinder wilt worden dan geeft dat voldoende stof voor een vervolg verhaal.
Theoloog Jan Willem vertelde dat hij ‘s morgens al om 6 uur in de sportschool stond en dat een ijskoud bad niet tot zijn favoriete bezigheden behoorde. Maar dat je door het te doen wel enthousiaster aan je dagtaak begon. M.a.w. je moet je vaak extra inspannen, een horde nemen, om een hoger doel te bereiken. De rest van het verhaal is nog steeds te horen via Kerkdienst gemist. Ook hoe je als uitvinder hiermee om kunt gaan.
Met de bloemengroet voor Lambrecht en Conny Bak wil de gemeente beiden bedanken voor hun inzet bij veel kerkelijk gebonden activiteiten.
Mhg Arie
Ps Op zoek naar een leuk plaatje loop ik regelmatig door uw “beeld”.
Als u zich daaraan stoort laat u het dan even weten?