29 mei 2022 Viering in De Swaen met voorganger dhr Eric Wegman uit Heerhugowaard

Dat de auto van Stoffel Schreuder voor de kerk een eigen plekje heeft vinden we zo langzamerhand normaal, maar dat er bij de ingang ook een mini-fiets en kindersteppen staan is bijzonder. Dat schept verwachtingen:)
Ouderling Wijnanda Hamstra opende de dienst met de mededelingen en het aansteken van de kaarsen. Voorganger Wegman bracht zijn eigen statenbijbel mee voor de lezingen.
Als de zondag tussen Hemelvaart en Pinksteren “Wezenzondag” wordt genoemd is het dan toeval dat de kerkgemeente juist nu wordt bezocht door een vakantie vierend echtpaar uit Vlaardingen met 4 jonge kinderen? Daarnaast dat dhr Wegman uit de Statenbijbel bijbelgedeelten leest waarin er gesproken wordt over de Sabbat en de daarbij horende verplichtingen die hem deden denken aan zijn jeugd?
Een jeugd met alles wat op zondag, de rustdag, niet mocht en wel moest, zoals de kerkgangen van bijna twee uur, niet zwemmen en geen ijsje. Ook al vielen de mussen door de hitte dood van het dak dan was binnenblijven nog steeds het parool. Veel deed me denken aan de zondagen van mijn jeugd: U kunt zijn voordracht (preek) nog eens terugzien en beluisteren via kerkdienstgemist.nl…
Dat de kinderen na afloop frisdrank drinken kregen en een extra koekje is nu vanzelfsprekend. Vroeger waren dat pepermuntjes om je stil te houden… Dat er na afloop nog volop gelegenheid was om na te praten ziet u op de plaatjes.
Kees Bak ging met de bloemen en beterschapswensen namens de kerkgemeente op familiebezoek bij Wil Meerman-Bak.

mhg Arie