Zondag 20 augustus in de Grote Kerk met ds. A. Alblas

Bij de voorbereiding van een dienst wordt ook aan de kleine details gedacht. Zo legde Chris alvast de bijbel open bij het te lezen gedeelte. En Arie draaide de kaarsen weg zodat de dominee goed in beeld zou komen.
We hadden een nieuw gezicht als voorganger deze morgen, de beminnelijke ds. Ad Alblas. Hij is voorganger in de Hooglandse Kerk in Leiden en is dus wel gewend aan een mooie en grote kerk.
Zijn thema was ‘de dichte deur’. Zijn boodschap was dat als we er maar wat moeite voor willen er gelukkig ook een sleutel is te vinden.
Typisch protestants eigenlijk, de plaatsing van de voorganger. In het begin van de dienst achter de tafel. Voor de lezingen uit de bijbel gaat het een paar stappen omhoog, achter het doophek. En bij de overdenking staat hij hoog op de preekstoel. Dat zegt toch iets over hoe er naar de preek wordt gekeken.
Er was weer genoeg stof om over na te praten bij de koffie.
De mooie zonnebloemen waren voor Nel van Ginkel en Kees Bak mocht ze bezorgen.