Bij binnenkomst zag ik het 6-luik waarop een feestelijk geklede trommelaar uitkijkt naar een koopvaardijschip. Ogen hebben om te zien en oren om te horen, ook voor “Pelgrims die de weg zoeken”, en deze morgen aanwezig waren om naar de uitleg van ds Peter Hoogstrate te luisteren. Met 49 jaar ervaring als predikant, waarvan hij in de beginjaren aan Edam was verbonden, is hij als emeritus nog steeds actief. Gezegend met een scherp verstand en een goede stem, weet hij de gemeente nog steeds te boeien.
Dat Niny van Zanen het boeket zonnebloemen mee mocht nemen was voor haar een plezierige verrassing. Graag liep ze mee voor een fotootje om dit ons te tonen. En ook nu weer waren er twee kaarsen ontstoken bij de gedenkplek.
Met groet Arie

Eén reactie op 28 augustus 2022 Viering in de Grote Kerk met voorganger ds P.M.J. Hoogstrate uit Horst (Ermelo)

1. Jan Haveman schreef:

Heeft U vroeger ook in Mijdrecht gestaan als Predikant?
    Als dat zo is dan heeft onze Moeder bij U waarschijnlijk het huishoudelijk werk met heel veel plezier gedaan.
    Als dat zo is hoor ik het graag
    Onze Moeder was Pietje Haveman Oudshoorn

Groetjes Jan Haveman