Muzikale Vastenkalender

De bekende pianist/organist Laurens de Man, verbonden aan de Janskerk in Utrecht, heeft onlangs de 40 variaties over Vater Unser van Steigleder (1627) opgenomen op historische Nederlandse orgels, waaronder het Smit-Verhofstadorgel in de Grote Kerk van Edam. De theorie is dat de 40 variaties iets te maken hebben met de Veertigdagentijd. Iedere ochtend van de komende Veertigdagentijd komt op mijn YouTubekanaal een video online van een variatie, soms met solostem en instrument. Die wordt ook gedeeld door de website van de Utrechtse Janskerkgemeente, als onderdeel van de dagelijkse meditatieve bijdragen, die samen de Vastenkalender van de gemeente vormen. In het schema in deze bijlage vindt u een overzicht van de kalender, met alle locaties, solisten enz. op een rijtje. Via deze link vindt u een inleidende trailer, die het concept van de serie kort uitlegt.

Een inspirerende en goede Veertigdagentijd gewenst!”

Dit bericht is geplaatst in Berichten, Muziek. Bookmark de permalink.