9 januari 2022 Viering in de Swaen met voorganger ds Engele Wijnsma

Terugblik op vorige op de afgelopen zondag. Een impressie.
Als ds Engele Wijnsma voorgaat dan denk ik automatisch terug aan de 9 jaar dat hij hier voorganger was. Met zijn inzet en enthousiasme trok hij volle kerken. Daarnaast creëerde hij een netwerk van actieve gemeenteleden en “buitenpoorters” waarin heel veel mogelijk was. Zo was er de bouw van een Kerk van Kaas, kwam er een nieuwe klok, werden kaarsen langs de deuren verkocht om gestolen Kroonluchters vervangen. Etc. etc.

Nu werd Engele in de kerkenraadskamer ontvangen door de “noodzakelijke” aanwezigen en de drie vaste kerkgangers: Lia, Rie en Stoffel.

Groter verschil met jaren geleden is niet denkbaar. Maar dat hinderde hem niet om ook nu vol passie te vertellen over de scheepsarts Lucas die een bijbelboek vol getuigenissen schreef over Jezus, zoon van God, zoon van mensen.

De bloemen gingen met een groet van de gemeente naar Atie de Ruiter.
mvg Arie