2 jan 2022 Viering in De Swaen met ds Dirk Meijvogel

Onze kerkmusicus Frans Koning opende de viering zowel op piano als op het Nifra kistorgel.
Vervolgens stak Nel Eijk de kaarsen aan voor Vreugde en Verdriet en zorgden de voorzangers Mirjam, Tinie, Ed en Henk voor de gemeentezang.
Op deze eerste zondag van 2022 stonden zowel dominee Meijvogel als de voorzitter van de kerkenraad Nel Eijk stil bij het afgelopen jaar en werd verlangend uitgekeken naar het nieuwe jaar met al zijn mogelijkheden. Tot slot riep Ed Broeze ons op weer gul te geven en daarbij de eigen kerk niet te vergeten.
Er stonden drie prachtige boeketten klaar. Ria van Saarloos kreeg een bos, meer dan verdiend, voor het vele werk als scriba, kerkbriefschrijver en beeldbediener. Daarnaast een vraagbaak voor velen! Ook was er een bos voor ds Dirk Meijvogel en ds. Charlotte Kremer als dank en waardering voor hun werk in onze kerkgemeente.

Keer op keer ben ik verrast en dankbaar over de vanzelfsprekendheid waarmee een kleine groep gemeenteleden nu al zo lang de diensten laat doorgaan zodat het kijkende thuisfront weet dat ze niet worden vergeten, nee… dat ze erbij horen en weer welkom zijn als de omstandigheden het toelaten.
mhg Arie