16 januari 2022 Viering in De Swaen met voorganger ds. Dirk Meijvogel

Zo voorafgaand aan de dienst zie je het volgende: de bloemen staan vanmorgen klaar voor mijnheer Soetendal, organist Nico en beeldverzorger Henri hebben hun positie ingenomen, Chris leest nog even de kerkbrief en dan slaat de klok 10 uur.

Na het aansteken van de kaarsen, door ouderling Wijnanda, voor Vreugde en Verdriet (een mooi ritueel!) begon de viering met gemeentezang van het Intochtslied. Naast de voorzangers bestond de gemeente vanmorgen uit 4 personen, Ria, Lia, Stoffel en Chris.
En dan is het afwachten of de dominee, voor mij als minder goed horende, goed verstaanbaar is. Of hij/zij je met de preek kan boeien. En gelukkig was dat vanmorgen met ds. Dirk Meijvogel zeker het geval!
Met zijn overdenking: “De Heer verlangt naar jou” had hij mijn volle aandacht.

Niet eerder realiseerde ik me dat tijdens de bruiloft in Kana, waarbij het water in wijn veranderde, je kon spreken van water wijzigen in een alcohol houdende drank! Een drank die op het bruiloftsfeest dagenlang gedronken werd. Voor ons onbegrijpelijk, wetende dat wij, zoals de dominee het zo treffend zei, na een avondje feesten het al behoorlijk “zat” zijn, en wij opgevoed worden met het gezegde “drank maakt meer kapot dan je lief is”.
Hoe u dit eerste wonder (teken) van Jezus mag zien werd tijdens de viering duidelijk en mocht ik u nieuwsgierig gemaakt hebben kijk dan alsnog naar kerkdienstgemist.nl…
mhg Arie