7 aug 2022 Viering in de Grote Kerk met voorganger ds Martien Pettinga

Een impressie:
Een blijk van medeleven was er als bloemengroet voor Ria Splinter-Stallenberg zo hoorden we bij de mededelingen van ouderling Wijnana Hamstra. Diaken Alida nam deze taak op zich.
Als de beroepingscommissie ooit met een kandidaat op de proppen komt met de kwaliteiten van ds Pettinga dan kunnen ze op mijn steun rekenen. Wat een innemend en begaafd spreker is die man.
Mocht u afgelopen zondag verhinderd zijn geweest of tijdens de kerkdienst zijn afgeleid, dan raad ik u aan zijn preek thuis nog eens terug te luisteren via kerkdienstgemist.nl…
Ooit werd er bij de Gereformeerden ruzie gemaakt over Slang, wel of niet de grote verleider in het bijbelboek Genesis. Kijk eens op een andere manier naar de prachtige slang, de drager van het licht bij de lezenaar.
Weinig kerkgangers gaan naar huis zonder nog even nagepraat te hebben met een kopje koffie. Ook zijn er altijd aanwezigen die nog even naar de begraafplaats gaan voor een momentje van bezinning en/of de plantjes water te geven bij de graven van de overleden geliefden.
Ook hiervan plaatjes, zodat ook wij hen herinneren.
Met groet Arie