31 juli 2022 Viering in de Grote kerk met voorganger dhr Eric Wegman uit Heerhugowaard

Een impressie:
Ga er maar aan staan, ik bedoel: laat de klokken maar luiden! Dat deden vanmorgen Annelies, Frans, Nico en Jan. Al vanaf 2004 klimt een team van klokkenluiders elke zondagmorgen naar de luidvloer om de klokken Mozes (1800kg) en Samuel (2800kg) handmatig te luiden. En dat gebeurt nog steeds met volle inzet!
In de Grote kerk lopen de ambtsdragers via de hoofdingang naar het liturgisch centrum. Altijd weer een hele tippel vanaf de kerkenraadskamer. Maar als voorganger krijg je dan wel inzicht in de opkomst.
Ria van Saarloos ontstak de kaarsen voor Vreugde en Verdriet.
De heer Eric Werkman had als thema gekozen “It aint a game”, het leven is geen spelletje. Vooraf dacht ik dit te moeten wijzigen in “het leven is niet altijd een spelletje”. Zijn voordracht kunt u alsnog zien en beluisteren via de website en Kerkdienst Gemist. Dan hoort u ook waarom hij het lezen van de boeken De Schuilplaats en Altijd Vergeven? aanraadde.
Gerard Jan Slegt (vaste organist van de kerken in de Rijp, maar ook accordeon speler en dirigent/begeleider/organist van zeemanskoren in Leiden en Akersloot) liet op het Smit Verhofstadt orgel horen waarom hij ook in Edam wordt gewaardeerd.
De bloemen uit de kerk gingen met een hartelijke groet naar Arie en Nel Schotanus in Volendam
Met Groet Arie