17 juli 2022 viering in de Grote Kerk met voorganger dhr. Henri Kalk

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Want wat doe je als zondagmorgen om 08.15 de telefoon gaat en de dominee zich wegens corona af moet melden…
1) Vragen of de dominee zijn preeknotities op wil sturen 2) Henri Kalk vragen of hij de dienst wil leiden, maar die zou het beeld verzorgen.. 3) Ria vragen het beeld, wat Henri al uitgewerkt heeft, voor haar rekening te nemen.
En dan blijkt dat de dienst gewoon kan doorgaan!!
De aanwezigen worden geïnformeerd door ouderling Dirk Tump. Ria van Saarloos zit achter de knoppen. (en ik zag ook de auto van Stoffel staan:))
Henri doet met verve waar hij is voor gevraagd: Hij geeft de kinderen aandacht en gaat voor “in woord en gebed”.
Jeugdouderling Wijnanda Hamstra neemt de kinderen mee naar de kinderkerk en die vermaken zich prima. Zij krijgen na afloop de “Zomer” cadeau.
Na de dienst informeert voorzitter Nel Eijk de aanwezigen over een drietal zaken:
– De pastorie zal per 1 september definitief vrijkomen voor de nog te beroepen predikant. Hiermee sluiten we een zeer moeilijke periode af en lijkt onze kerkgemeente ruimte te krijgen voor een nieuwe start.
– Mede daardoor kan de reeds geformeerde beroepingscommissie aan de slag, onder voorzitterschap van Wijnanda Hamstra en met Nico Vriend als secretaris.
– De fusiebesprekingen met de Protestantse gemeente Volendam verlopen voorspoedig. Er wordt toegewerkt naar een fusie per 1 januari.
Mevr. Riet Jansen wordt gegroet met het boeket zonnebloemen uit de dienst.
Kees Bak en Henri Kalk krijgen de bloemen die zij verdienen voor ondersteuning van de kerkenraad.
Met Groet Arie