Viering 10 juli 2022 in de Grote Kerk met voorganger ds Hans Blom

Bijgaand een impressie in beeld van afgelopen zondag.
Voor de oud-gereformeerden, nee de oude ex-gereformeerden, was het voorgaan van ds Hans Blom een feest van herkenning. Edam was nl zijn eerste gemeente. Eind jaren tachtig moest “het Groenland” een jaar wachten op de beroepen dominee Blom omdat overeengekomen was dat hij eerst zijn studie in Genève af mocht maken! Ik herinner me dat hij bij zijn intrede, trots en blij, voor het eerst de grijze toga droeg die hij van zijn moeder had gekregen!
Nu liet de dominee ons zien wat zachtmoedigheid betekende in woord en daad. Zelfs tijdens de koffie waren de voorbeelden die hij aandroeg onderwerp van gesprek. En dat gebeurt niet vaak:) Met een plaatje van de collecten die worden geteld wordt duidelijk hoe belangrijk de wekelijkse inkomsten zijn, zowel diaconaal als voor de eigen gemeente.
De bloemen van de kerkgemeente mocht Menny de Wolf-Boorsma meenemen als attentie en dank voor haar vele activiteiten binnen onze gemeente.
Met een paar plaatjes van de tentoonstelling Water en Vuur, in het koor en de omgang van onze mooie kerk, krijgt u een idee wat er te zien is als u deze mooie expositie gaat bewonderen. Zelf was ik verrast door de compositie van allemaal Lourdes-flesjes rondom “Maria en Bernadette”. Ooit gevuld met water uit de “heilige bron”.
Mvg Arie