Zondag 27 maart 2022 in de Swaen

Ds. Peter Hoogstrate, die bijna 50 jaar geleden als predikant in Edam begonnen is, ging voor op deze vierde zondag van de Veertigdagentijd. De Tien Woorden klonken om de weg naar Gods toekomst te wijzen; de weg van vrede en recht; de weg van hoopvol op weg naar Pasen; de weg van kruisdragen, dat navolgen is. Heb het lef, het hart om dat kruis blijmoedig achter Hem aan te dragen; een ereteken dat Jezus’ volgelingen mogen dragen als teken van overwinning en hoop.

Een bos tulpen mocht diaken Ellen Vriend zelf weer mee naar huis nemen als dank voor het verzorgen van de wekelijkse bloemen in de kerk en haar werk in de kerkenraad.
Kinderen waren er deze zondag niet, maar zij kregen een opdracht via de kerkbrief.
De diaconale collecte was bestemd voor kliederkerken die, ondersteund door de PKN, kunnen groeien als vindplaats van geloof, hoop en liefde.