Terugblik zondag 20 maart in de Swaen

Bijgaand mijn impressie van de dienst van vanmorgen en nog een toegift.

Op de derde zondag van de veertigdagentijd hadden we een goed gevulde kerk, mede omdat er weer kinderkerk was. De kinderen bleken goed op de hoogte van het verhaal over de doortocht door de zee. Ze maakten een feestelijk glas om te proosten op de geslaagde doortocht.
Ds. Dirk Meijvogel stond in zijn verkondiging stil bij het beeld dat de leerlingen van het koningschap van Jezus hadden. Dat is voor ons gewone mensen ook maar moeilijk te bevatten.
Hoewel ouderling Hans ons anders deed geloven waren de bloemen toch echt bestemd voor Jan van Zalinge, die op de achtergrond al heel lang de boekhouding verzorgt.

En in de Grote Kerk was dit weekeinde een verkooptentoonstelling van aardewerk van Fris. De prachtig gedekte tafels waren een lust voor het oog. Het zou een beetje prijzig worden, maar dit aardewerk zou ons paasontbijt nog feestelijker maken!

groeten,
Henri