Winterse Kerkgang zondag 7 februari 2021 met voorganger Henri Kalk

Het was “lekker koud”, had gestormd, gevroren en gesneeuwd. Nederland in code Rood.
Dus op tijd lopend naar de Swaen om de dienst in beeld te brengen.
Een jongetje/meisje(?) onherkenbaar ingepakt was met iets onduidelijks bezig, de RK kerk nog gesloten en de Swaen nog in winterslaap.
Omdat ds. Simon Bijl niet kon komen was er alle ruimte voor een dienst met “eigen personeel” waarbij Henri Kalk (aftredend maar wat zullen we hem gaan missen!) waarnemend voorganger was. Frans en Mirjam het muzikale gedeelte voor hun rekening namen en diaken Alida, de kerkenraad vertegenwoordigde, ons opriep blijmoedig te geven voor het Werelddiaconaat.
Jammer dat we thuis veel van het geluid moesten missen (daar wordt nu aan gewerkt) maar wat wil je ook als zo’n kleine groep zoveel taken op zich neemt. Zie de plaatjes: 3 microfoons, 2 x orgel, piano, voorganger, diaken, organist/pianist en zangeres op verschillende posities!!
En dan lees je een e-mailtje van Simon Bijl waarin hij alle medewerkenden complimenteert, m.n. de ouderling (Henri dus!)

*Hartelijk dank voor jullie inzet. Wij vonden het fijn om naar te kijken en luisteren. Ook de ouderling willen we complimenteren. Wil je hem dat doorgeven. Hij deed rustig, kalm en betrokken zijn bijdrage, bepaald niet makkelijk voor velen. Wij zijn vanmiddag behouden thuisgekomen! Simon

mvg Arie