Viering 13 februari 2022 in De Swaen met voorganger ds. Truus de Boer

Met ds Truus de Boer op de kansel en Jan van Ginkel op het “Nifra” orgel werd het een bijzondere dienst. Nog steeds te beluisteren via kerkdienstgemist.nl…
Is het u ook opgevallen hoe moeizaam de kaarsen voor Verdriet en Vreugde soms vlam vatten? Ligt het aan de nieuwe kaarsen die worden ontstoken of benadrukken ze daarmee dat er ook dit keer echt Vreugde en Verdriet is wat we met elkaar deelden?

Het overlijden van de bijna 100-jarige George Rijswijk werd uitgebreid herdacht. In het bijzonder zijn bescheidenheid en de vanzelfsprekendheid waarmee hij decennia lang de kosterswerkzaamheden in de Lutherse kerk vervulde. Voor de familie Rijswijk was hij een bron met het verleden. Hij zal door velen worden gemist.

Maar ook de vreugde werd in de kerk gebracht: Albert Aberson was jarig, 90 jaar(!), en had voor die gelegenheid zijn gezin uitgenodigd dit mee te vieren. Er stond een mooie advertentie in Trouw met alle namen. Weet u wie wie is op het meegestuurde plaatje? Voor hem was er een mooi boeket met de felicitaties van de gemeente.
Een zelfde boeket werd er door Alida, met een hartelijke groet en ter bemoediging, bezorgd bij Ron Kaars.
Mvg Arie