Stille Week 2016

canterbury
Deze week is de Stille Week. De laatste week van Jezus’ leven op aarde. Dan is er elke avond om half 8 een vesper of kerkdienst in Protestantse Kerk de Swaen aan de Voorhaven. Voor meer informatie zie Kerkbrief of Venster.
Liturgie Stille week klik hier

Op Witte Donderdag wordt, in tegenstelling tot alle andere vieringen in de Stille Week, wel gecollecteerd. Het diaconale collectedoel bij deze viering is  ‘Vluchtelingen Hulp’, ver weg en dichtbij.

Er zijn veel organisaties die zich inzetten voor de hulp aan vluchtelingen: plaatselijk, landelijk, wereldwijd. Eén  daarvan is ‘Vluchtelingenwerk Edam-Volendam’. Vluchtelingenwerk behartigt de belangen van vluchtelingen vanaf het moment van binnenkomst tot en met de integratie in de Nederlandse samenleving. Er zijn nog heel veel vluchtelingen die nauwelijks een toekomst zien  en die hulp nodig hebben.
De diaconie helpt met giften en renteloze leningen om de hulp mogelijk te maken. Helpt u mee om ze een nieuwe toekomst te geven? De tweede collecte is voor het werk van onze eigen  kerkgemeente.

Foto: Jaap van Werkhoven

Dit bericht is geplaatst in Berichten, Diensten. Bookmark de permalink.