Gemeenteavond 10 november 2022 in de Swaen

Een gemeenteavond met een gouden randje. Een impressie.

Wij kunnen deze goed bezochte gemeenteavond als zeer geslaagd beschouwen.
Na inleidingen van kerkenraadsvoorzitter Nel Eijk en ds Pettinga, werden we geïnformeerd door de broeders Tom Lagerburg, Dirk Tump en Hans van Drongelen over de gang van zaken en de financiën binnen hun specifieke verantwoordelijkheden.
Daarna ontving Jan van Zalinge, onze boekhouder, onder “dankzegging” en luid applaus de Paaskaars 2021.
Na de pauze kreeg Wijnanda Hamstra het woord. Als voorzitter van de beroepingscommissie vertelde zij dat de commissie de ons welbekende ds Charlotte Kremer voorgedragen had en dat de kerkenraad dit voorstel unaniem heeft overgenomen. Na allerhartelijkst welkom te zijn geheten door Nel Eijk, vertelde ds Charlotte ons meer over zichzelf en hoe zij predikant in Edam wilde zijn. De aanwezigen lieten hun instemming blijken met de gevolgde procedure en het beroep door met opgestoken handen daar unaniem(!) positief op te reageren.
De avond werd besloten met een drankje terwijl men kon genieten van de dia presentatie over de restauratie van ons Batz-orgel.

En nu is het wachten op de definitieve acceptatie door ds Charlotte Kremer…
Mhg Arie