Herdenking watersnood op 13 januari 2016

In 1916 overstroomden het eiland Marken en grote gedeelten van Noord-Holland. De stormvloed maakte tientallen slachtoffers en richtte een onvoorstelbare schade aan. Honderd jaar later herdenken we de watersnoodramp en vieren we dat we nog steeds droge voeten hebben. 2016 wordt een jaar vol grote en kleine activiteiten en evenementen, ook in Edam. Zie ook www.waterkustland.nl…

13 januari 1916 luidden op Marken de ‘noodklokken’ om de bevolking te waarschuwen voor de naderende ramp. 13 januari 2016 zullen de klokken weer luiden op Marken, als begin van een jaar van herdenken. Aansluitend is er op Marken een herdenkingsbijeenkomst. Vanaf 19.50 uur nemen de kerken in Waterland het klokgelui over. Ook in Edam zullen de klokken luiden. Om 20.00 uur organiseert de Raad van Kerken een korte herdenkingsbijeenkomst in de Grote Kerk. Iedereen is van harte welkom!

Dit bericht is geplaatst in Berichten. Bookmark de permalink.