27 juni 2021 in de Grote kerk met ds Juup van Werkhoven-Romeijn

Ouderling Wijnanda Hamstra opende de dienst, waarna ds Juup van Werkhoven ons welkom heette en de zegenbede uitsprak. Altijd fijn als je de voorganger kent, haar weer hoort en ziet voorgaan in je eigen kerk waar je na de Corona-stilte uitgenodigd wordt mee te zingen. Dat zingen ging in het begin wat aarzelend dus was het goed dat de gemeentezangers Ed, Wim, Janny en Lida uit volle borst ons voorgingen met liederen die ons zo bekend zijn. Heel benieuwd hoelang dat een gewoonte blijft.
Na afloop van de viering trakteerden Janny en Bart Wijnandts, afgelopen week 60 jaar(!) getrouwd, op een heerlijke koek bij de door Rie Kemper geserveerde koffie. Er was weer tijd voor een praatje en “als toerist” de kerk te herontdekken.
De dreigende wolkenluchten die later over Edam trokken hadden daar gelukkig nog geen enkele invloed op…
Mvg Arie