24 oktober 2021 Viering in De Swaen met ds Dirk Meijvogel

Voor de dienst zag ik de auto van Stoffel Schreuder tussen een paar rood-witte pionnen staan en vroeg me af of onze oudste, zeer trouwe kerkganger soms problemen had. Dit bleek echter een service van de dienstdoende koster zodat Stoffel, ook bij gebrek aan parkeerruimte, zijn auto voor de kerk kwijt kan!
Onze eigen (interim)predikant Dirk Meijvogel wordt inmiddels een goede bekende voor de gemeente. Zijn preek over de broeders en zusters (hoe verschillend ze soms ook zijn) die samenwonen, gaf ons stof tot nadenken. Zijn liedkeuze spoorde de aanwezigen aan om uit volle borst mee te zingen.
Door corona-perikelen was er dit keer weinig animo voor de Kindernevendienst, wel was er alle aandacht voor Lucas Hamstra. Vol trots liet hij zien dat je met een actieve moeder leuk bezig kunt zijn en ook nog een boodschap voor de gemeente hebt. Zijn rode Hart met tekst vond een plekje op de preekstoel.
Oscar Aberson, op bezoek bij zijn vader, maakte zich verdienstelijk bij het koffiedrinken en dat Stoffel zeer vriendelijk de collecteschaal werd voorgehouden zal wel toeval geweest zijn 🙂
Het herfstboeket ging met een hartelijke groet naar Linda Rijswijk.
Mvg Arie