17 okt 2021 viering in de Grote kerk met voorganger ds P. Verhoeff

Ook nu weer bleek dat je rustig een paar weken (of langer) afwezig kunt zijn om je toch welkom te weten tijdens de kerkdienst. Je wordt bij de deur vriendelijk begroet, zoekt vervolgens een plaatsje en bekijkt de orde van dienst. Je ziet Henri achter de knoppen voor de beeldvoorziening en Frans bij het orgel en de vleugel. Dat zit wel goed. En als gast-voorganger ds Peter Verhoeff binnenkomt met ouderling Hans en diaken Alida dan staat er niets in de weg voor een aandachtige viering.
Alleen blijkt dat je geen rekening hield met het feit dat de dominee kan kiezen voor te gaan 1)van achter de tafel, 2)bij de lezenaar en 3)op de preekstoel. Toen hij voor de preekstoel koos blijkt onze kerk prachtige kroonluchters te bezitten die de zichtlijnen soms belemmeren… Dus voor het betere zicht had ik beter thuis de dienst kunnen volgen of alsnog een andere plaats moeten zoeken.
Volgende week zitten we weer in De Swaen, daar kennen we deze “problemen” gelukkig niet:-)
mvg Arie
PS.: Het prachtige herfstboeket wordt bezorgd bij de fam. Berghuis in de Jan Schriverstraat.