21 maart Viering van de 5e zondag van de veertigdagentijd . . .

. . . met voorganger ds Charlotte Kremer-Elzinga.
In deze bijzondere periode is het fijn dat er zoveel bekende dominees met grote regelmaat op de kansel staan in Edam. In een nagenoeg lege kerk blijkt dat ds. Kremer alle aanwezigen kent en dat zij tijdens haar preek zowel de kerkgangers in de kerk als de kerkgangers thuis “in het vizier heeft”.
De paasgedachte uit haar preek is me duidelijk bijgebleven: dat alleen als een graankorrel sterft hij veel vruchten voortbrengt (joh.12:24)
Met Nico voor de techniek, Jan voor het beeld, Frans op het orgel en Mirjam met haar prachtige stem leek het bijna een normale dienst.

Trouwens is het u opgevallen dat er ook tijdens deze coronapandemie wekelijks een goed verzorgde kerkbrief verschijnt die u thuis alleen maar hoeft uit te printen om, naast alle wetenswaardigheden, de liturgie te kunnen volgen
Doet u dat ook thuis?

mvg Arie