15 januari 2023 Viering in De Swaen met voorganger ds. P. Verhoeff

Na het aansteken van de kaarsen, zowel voor vreugde als verdriet, sprak ouderling Nel Eijk een memoriam uit n.a.v. het overlijden van dhr Jan van Ginkel.
Jan die thuis dagelijks met zijn vrouw Nel “geestelijke liederen” zong en, naast zijn vele activiteiten binnen de kerkgemeente, ook één van onze organisten was die zich bij voorkeur uitleefde in de melodieën van oude gezangen en hymnen.
Hij zal erg gemist gaan worden.
Onze classis predikant ds Peter Verhoeff leerde ons bij de dag te leven, want aan de dag van gisteren konden we toch niets meer veranderen!
Zo zongen wij uit gezang 979 oa vers 12:
Wat zullen wij dan slaven en werken totterdood?
Ons manna komt van boven, ons dagelijkse brood.

Met mijn beeldimpressie wil ik graag een respectvolle plaats inruimen voor Jan met zijn “slotakkoorden”.

Marie Verwoert mocht de bloemen meenemen die zij kreeg als dank voor het notuleren van de kerkenraadsvergaderingen

mvg Arie