Zondag Gaudete in de Swaen met ds. Charlotte Kremer

Soms zit het mee, soms zit het tegen….
Iedereen had zijn best gedaan, er was een prachtig liturgieboekje gedrukt, de kerstversiering was weer tot in de puntjes verzorgd, de vier voorzangers zaten er klaar voor, de avondmaalstafel stond gedekt, de kinderen extra mooi aangekleed voor KND en avondmaal, de dominee had haar preek goed voorbereid met een dia serie rond Maria, Henri was al vroeg aanwezig voor de beeldvoorziening, etc etc….

En dan laat de techniek je in de steek. Thuis hadden veel kerkgangers ingeschakeld, ze kregen wel de beelden te zien maar het geluid ontbrak. Verwoed werd zowel thuis als in de kerk naar de oorzaak gezocht. Ik zag zelfs een thuis-luisteraar naar de kerk komen om iedereen daarop te attenderen. Jammer genoeg kon niets de geluidsverbinding met thuis herstellen omdat een kabelbreuk nu eenmaal niet in een handomdraai te repareren valt.

In de kerk, met meerdere microfoons, kon de dienst gewoon doorgang vinden. Er werd gezongen en gepreekt, de diaserie verliep vlekkeloos. De kinderen hadden hun eigen dienst, versierden de kerstboom en konden ook deelnemen aan het H.A.
Van dit alles bijgaand een beeld-impressie.
mvg Arie