Zondag 26 november 2023 Gedachtenisdienst in de Grote Kerk

Een terugblik:
De dienst werd geleid door ds. Charlotte Kremer-Elzinga met medewerking van de Nicolaascantorij o.l.v. Els Hermanides.
Op deze laatste zondag van het kerkelijk jaar gedachten we de overleden 19 gemeenteleden door hun namen te noemen en kon de familie kaarsen aan steken. Van de kinderen kregen ze daarna een hartje met “medeleven”.
Een moment waarbij, naast de uitleg en verkondiging, de gezongen liederen extra zeggingskracht krijgen.
Zo ook het slotlied: Ga met God en hij zal met je zijn, jou nabij op al je wegen met zijn daad en troost en zegen. Ga met God en hij zal met je zijn.
Na de viering was er gelegenheid ook een lichtje aan te steken voor de niet met name genoemde geliefden.
De bloemen gingen met een hartelijke groet naar Atie de Ruiter die er zichtbaar blij mee was.
Mvg Arie