Zondag 21 november – Gedachtenisdienst in de Grote Kerk

Op een stralende herfstmorgen kwamen we in de Grote Kerk bijeen voor de gedachtenisdienst. Net als vorig jaar konden door de coronamaatregelen minder mensen worden toegelaten en konden we niet gezamenlijk in de kring staan, of elkaar na afloop bij de koffie ontmoeten. Toch was het een dienst waarin verbondenheid werd gevoeld. Voor ds. Juup van Werkhoven stond het verhaal van Ruth, die trouw bleef aan Naomi, voor de trouw die God aan ons betoont in leven en dood.

Voor elke overledene werd een kaars aangestoken en tenslotte één voor allen die niet genoemd waren. Dank aan de Nicolaascantorij die ondanks een kleine bezetting heel mooi zong. En de bloemen gingen zeer verdiend naar de familie Kok die al heel lang de verspreiding van het Venster verzorgt.
groet, Henri