Vernieuwing in kerkzijn Edam-Volendam vrijdagavond 6 maart 2020

Vrijdagavond 6 maart, aan het begin van de avond om 19.30 uur gaat de Raad van Kerken Edam-Volendam van start met een vernieuwde vorm van de aloude Wereldgebedsdag. Deze viering bestaat al bijna 200 jaar en is begonnen vanuit een vrouweninitiatief. In de Vermaning in Edam bestaat al meer dan 40 jaar eenmaal per jaar een korte viering, georganiseerd door vrouwen en bedoeld voor iedereen die half uurtje samen bidden, zingen, vieren en bezinnen fijn vindt. De afgelopen jaren werd de organisatie voor de bestaande, wat oudere vrouwengroep te veel en vroeg men om een nieuwe generatie.
En die is gevonden!
Een nieuwe jonge groep vrouwen met hoge ambitie gaat van start. Dit eerste jaar starten we nog met een wat lager inhoudelijk vernieuwend niveau, maar er ligt een plan tot doorontwikkeling van onze kennis en kunde. Een groep van 4 jongere vrouwen uit verschillende leeftijden van 18 jaar en ouder, afkomstig uit alle christelijke en katholieke geloofsrichtingen uit zowel Volendam, Edam als Warder heeft de regie tijdens de dienst in handen. Er is muzikale begeleiding van Ringo Maurer uit Volendam op kerkorgel, en van Gerro de Boer uit Edam op trompet. Het wereldwijde thema komt dit jaar uit Zimbabwe in Afrika en gaat over het christelijk thema ‘Sta op, neem je mat op, en loop!’
Nieuwsgierig?
Het belooft een mooie gezellige en korte bijeenkomst te worden en we hopen op, en bidden om, een volle Vermaning op de Kaasmarkt, Jan Nieuwenhuizenplein 4. De toegang is als altijd gratis. Jij komt toch ook? Hoe jonger, hoe beter, zelfs Jezus zei dat al, want de jeugd heeft de toekomst. En jongeren, ook uit Volendam en Edam en Zeevang, zijn echt nodig, anders moeten alle kerken in onze gemeente over 20, hooguit 30 jaar, dicht. En dat laten we toch niet zonder protest gebeuren?
Van harte welkom dus
Raad van Kerken Edam-Volendam

Dit bericht is geplaatst in Berichten. Bookmark de permalink.