Viering 7 mei 2023 in de Swaen met voorganger ds Kick Koldewijn

Voorganger was ds Kick Koldewijn, inmiddels 83 en al vele jaren een van onze gastpredikanten, en Gerard Jan Slegt bespeelde het Bätzorgel. Ook was er kinderkerk voor de drie aanwezige kinderen.

Na het aansteken van de kaarsen door Tobias vertelde ds Koldewijn de kinderen een verhaal over een rabbi die een goudstuk beloofd werd als hij God liet zien. Als antwoord beloofde de rabbi de vragensteller een handvol goudstukken als hij hem iets kon aanwijzen waarin God niet te zien was …! In zijn preek kwam de dominee daarop terug door te verwijzen naar Joh. 14:8 waarin Filippus zegt: “laat ons de Vader zien, Heer, meer verlangen wij niet”. Niet zo’n vreemde vraag want mensen op zoek naar zekerheid komen altijd met de vraag naar de bron, waar het begon en waar het naar toe gaat. En het antwoord van Jezus komt dan neer op vertrouw op mij “want wie mij gezien heeft, heeft de vader gezien!”

De preek van ds. Koldewijn is nog steeds te zien en beluisteren via kerkdienstgemist.nl… De uitgetypte versie kunt u van mij krijgen, gekregen van de dominee.

De kinderen kregen van jeugdouderling Wijnanda een zakdoek. Daarop mochten ze iets tekenen wat ze graag wilden onthouden, dus door er een knoop in te leggen. De jongste kerkganger Ibraham, pas in Nederland, tekende wel een besneeuwde berg, maar was aan de knoop niet toegekomen.

Na afloop van de viering was er koffie met een koekje, ook voor de dominee!

N.B. een oudere broeder wees mij op het Alpha-teken bovenaan onze paaskaars. Om nooit te vergeten:-)
Met groet Arie