Viering 1 augustus in de Grote kerk met ds. K. Holwerda

Als dominee Klaas Holwerda in de kerkbrief laat opnemen: “Een deel van de christenheid viert in augustus meerdere feestdagen die aan Maria zijn gewijd. Met name Maria tenhemelopneming op 15 augustus. Nu aan protestantse zijde steeds meer het pleit gevoerd wordt voor een herwaardering van Maria, is dat wellicht een goede aanleiding eens te luisteren naar Schriftlezingen die horen bij die dag”, dan kan een aandachtige luisteraar wel eens de behoefte hebben om tijdens de preek te reageren en daar later bij de koffie op terug te komen… Zelf heb ik de preek van de dominee opgevraagd om deze in alle rust nog eens te kunnen “herkauwen”:-)
De bloemen die het liturgisch front sierden gingen met een groet naar dhr. Jan van Ginkel.
Zaterdag werden er al bloemen bezorgd bij Joop Smit op de camping. Al zeven jaar bezoekt hij gedurende de zomermaanden onze kerk en steekt zo nodig ook de handen uit de mouwen!
Mvg Arie