Startzondag in de Grote Kerk met ds. Charlotte Kremer

Wat was het een mooie dag, de startzondag. Veel mensen, prachtige bloemen, heel veel lekkers en ruimschoots gelegenheid om in gesprek te komen. Het begon met een goede dienst waarin ds. Charlotte Kremer het thema ‘Aan tafel’ uitlegde met het bijbelverhaal over de bruiloft waarin iedereen van de straat welkom is, maar waarin van een gast wel verwacht wordt dat er ook interesse is. We hoorden prachtige blaasmuziek van de fanfare van Zuiderwoude.
Goed om te zien dat twee nieuwe mensen een taak op zich hebben genomen: Audrey als diaconaal rentmeester en Lambrecht als kerkrentmeester. Maar we namen ook afscheid van Chris Kotterer. Een man met een groot diaconaal hart en ook goed voor vele klusjes. De kinderen hoorden over Jozef en hadden een dromenvanger gemaakt.
De bloemen uit de dienst gingen naar Anneke van der Giessen in Kwadijk.

Na de dienst was er een overvloed aan lekkers bij de koffie. Vervolgens gingen we in groepjes de kerk rond om in gesprek te gaan over zaken als avondmaal, groene kerk, bijbels voedsel enz. Dat vraagt om een vervolg.
Tenslotte was er nog een heerlijke lunch met gerechten met een bijbels tintje.
Dank aan iedereen die dit georganiseerd heeft, met name Alida, Ria, Frans, Madelon, Audrey, Fien en Annelies.
Bijgaand mijn impressie van een startzondag waarin heel veel gebeurde. Een deel van de foto’s is van Ria.
Groeten, Henri