Paaszondag in de Grote Kerk

Het was een bijzondere week met een dagelijkse viering waarin we zingend, biddend en luisterend stilstonden bij het lijden, het sterven en het opstaan van Jezus. De feestelijke afsluiting was op Paasmorgen, beginnend met een gezellig en lekker paasontbijt in het koor. Daarna een mooie dienst, waarin Audrey de nieuwe paaskaars mocht binnendragen en neerzetten, een precies klusje. Ds. Charlotte Kremer benadrukte dat het paasverhaal juist ook is bedoeld voor de verliezers van deze wereld. Ze zag een verwijzing naar de tuin van Eden, naar de schepping zoals God die bedoeld heeft.
De kinderen kregen nog een keer bezoek van ‘de veranderaar’, die wist dat er ook ‘s nachts wat kan veranderen. Na de kinderkerk kwamen ze terug met een pot met nieuw leven in de vorm van zaadjes.
Tot slot een woord van dank voor de vele vrijwilligers die de afgelopen week in welke vorm dan ook hebben meegewerkt. De bloemen gingen naar één van hen: Frouwina van der Meulen.
Groeten,
Henri

Impressie in beeld door José Hermanides en Henri Kalk.