Nieuwjaarsbijeenkomst in de Swaen

Dominee Dekker was eerder binnengekomen via de hoofdingang, en niet via de artiesteningang zoals hij zelf opmerkte, en was verrast door alle kerstversieringen. Hij merkte op dat maar weinig protestantse kerken de kerk zo uitbundig versierden en dat er tot 3-koningen mee gewacht werd om op te ruimen. Op Marken waren de kerstbomen afgelopen zaterdag al verbrand:-). (Zo hoor je nog eens wat!)
Verder was er aandacht voor de Ster en de Wijzen uit het Oosten (of de Magiƫrs volgens de laatste vertaling!) en werden de kerstliederen door de 70 aanwezigen uitbundig meegezongen,

De voorzitter van de kerkenraad Kees Bak verontschuldigde in zijn nieuwjaars-toespraak dominee Koole, afwezig door omstandigheden. Tevens bedankte hij de vele vrijwilligers en vertelde over de toekomstplannen. Hij deed een dringend beroep op de gemeenteleden zich beschikbaar te stellen voor het kerkenraadswerk, en dat van voorzitter van de kerkrentmeesters.
mvg Arie

Foto’s AvG