Orde van dienst voor zondag 17 juli

Aanstaande zondag is iedereen weer van harte welkom in de Grote Kerk van Edam.
De dienst begint om 10.00 uur.

Gastvoorganger is ds. Kick Koldewijn uit Badhoevedorp. Organist is Frans Koning.

Orde van dienst en toelichting openen klik hier

ds. Kick Koldewijn stelt zich voor:
ChrKoldewijnSinds 2003 kom ik met enige regelmaat in Edam. Theologisch gezien ben ik een existentialist in de lijn van Sǿren Kierkegaard, waarbij Schrift en uitleg herkenbaar dienen te zijn in het leven van alledag. Zelf behoor ik tot de zogenaamde laatbloeiers en studeerde op de zaterdagen aan de Universiteit van Utrecht. Voordat ik voorganger werd van de gemeente rondom het eiland De Kaag was ik Radio Officier op de Grote Handelsvaart, meet- en regeltechnicus bij een grote Amerikaanse firma op dat gebied, leraar Godsdienst en Maatschappijleer in het voortgezet onderwijs en verving ik ds. C.B. Roos uit Amsterdam in pastoraat en prediking, toen deze praeses werd van wat toen nog de synode van de Hervormde Kerk was.

Klik op de foto voor een vergroting

Tijdens een fietstochtje door het waterrijke gebied van Zeevang zagen we veel grutto’s, die daar aan het foerageren waren. Het had zwaar geregend en mensen klaagden over wateroverlast.
De grutto’s duidelijk niet.

Zondagmorgen 17 juli aanstaande gaat het in het leesrooster van de Raad van Kerken over dienen.

We lezen Rechters 9: 1 t/m 21 en Lucas 10, de verzen 38 t/m 42 De controverse tussen Maria en haar zuster Martha, die druk bezig is met de voorbereiding van de maaltijd.

Wat betekent dienen? Wat mag het kosten, maar vooral ook wie dient wie?
Vragen waar we antwoorden op proberen te vinden.

Van harte welkom!

Kick Koldewijn

P.S.

Citaat uit “De ploeger”:

Ik zal de halmen niet meer zien
Noch binden ooit de volle schoven,
Maar doe mij in den oogst geloven
Waarvoor ik dien –

Adriaan Roland Holst (1888-1976) schreef dit gedicht in 1917 en het werd opgenomen in de bundel ‘Voorbij de Wegen’

Dit bericht is geplaatst in Diensten. Bookmark de permalink.