23 mei 2021 Pinksterviering in de Swaen en bij de Grote kerk

Als de Waterlandse predikanten een film opnemen en je thuis een heel lief kevertje i.p.v. een duifje krijgt opgestuurd met de wens “veel levenskracht, veel levensvreugde” dan weet je dat de Kerkgemeente Edam de eerste Pinksterdag alles uit de kast gaat halen om er er een bijzondere dag van te maken.
Met ds Klaas Holwerda op de kansel, Tineke en Hans Siebrecht als gemeentezangers, dochter Emmely Siebrecht op haar viool en zingend achter de piano, werd het een feestelijke viering.
En als er tussen het votum en zegen van de dominee bij de Grote kerk de kinderen met hun jeugdouderling Wijnanda een eigen kinderdienst hebben, dan mogen we dankbaar zijn dat het gemeenteleven nog volop aanwezig is.

Op Pinkstermorgen was er kinderkerk in de tuin van de Grote Kerk.
Na het lezen van het Pinksterverhaal, gingen de kinderen reuzebellen blazen en maakten zij samen een schilderij van de dingen waar zij aan denken bij Pinksteren, zoals vuur en duiven. Daarna mochten zij een broodje bakken boven het (Pinkster) vuur.
Op de foto de kinderen bij het vuur met op de achtergrond het schilderij.

foto’s Wijnanda en Arie

Dit bericht is geplaatst in Fotoalbums, Jeugd. Bookmark de permalink.