Kerst in de Grote kerk

Kerstavond
Maria en Jozef waren niet welkom in de Herberg, maar u bent vanavond, meer dan welkom in de Grote Kerk! Vanaf 21.30 uur zullen ‘Carol singers’ u gastvrij onthalen met prachtige Carols, waaronder in het Nederlands vertaalde Carols uit het nieuwe liedboek.

De dienst begint om 22.00 uur,  het thema van de dienst is “Welkom?!” De Nicolaascantorij zingt, Gerro de Boer speelt trompet en Frans Koning speelt op de orgels. De werkgroep Sunshine House vraagt in de Herberg aandacht voor slaapplekken voor de pleegkinderen. Na de dienst is er in onze  gastvrije herberg een glas glühwein…

Eerste Kerstdag
Eerste Kerstdag bent u alweer van harte welkom, om 10.00 uur in de Grote Kerk. Dan vieren wij het Kerstfeest samen met de kinderen. Het Kerstkoor zingt, Josée Menzo speelt fluit, Frans Koning laat ons genieten van orgelmuziek. We luisteren naar het kerstverhaal van Mattheus. De kinderen gaan net als de wijzen (koningen) op reis achter de ster aan. Ze komen in Jeruzalem, maar daar is de pasgeboren koning niet. Ze moeten verder reizen, zo komen ze in Bethlehem, daar treffen de (wijze, konings-) kinderen Maria en Jozef en het kindje aan… Klik hier als je het liedje van de wijzen alvast thuis wilt oefenen. We verheugen ons op mooie vieringen.

Dit bericht is geplaatst in Diensten. Bookmark de permalink.