Kerkreisje naar Utrecht

Ons kerkreisje naar Utrecht was een succes. Na een korte wandeling van Utrecht CS kwamen we om 11.00 uur bij de Domkerk. Tijd voor koffie in het Domcafé, daarna wachtte ons een rondleiding door de kerk. We luisterden naar de bouwgeschiedenis van de kerk: gebouwd op de overblijfselen van een Romeinse tempel, overgegaan in handen van Franken, Friezen, Batavieren, steeds weer aangebouwd, afgebrand, herbouwd, Romaans, Gotisch. We keken naar de prachtige gebrandschilderde ramen van Richard Roland Holst,  de echtgenoot van Henriëtte Roland Holst.  Een korte wandeling bracht ons naar het museum Catharijneconvent, waar de tafel klaar stond voor de lunch. Na de lunch bekeken we onder leiding van onze enthousiaste gids Marina Marijnen de tentoonstelling ‘Thuis in de Bijbel’. Deze tentoonstelling heeft het Nederlands Bijbelgenootschap samen met het museum georganiseerd ter gelegenheid van het 200 jarige bestaan van het NBG. Indrukwekkend om die prachtige schilderijen in het echt te zien. En met de deskundige en inspirerende uitleg kwamen de Bijbelverhalen echt tot leven. Na de rondleiding bezochten we de theatervoorstelling van ‘Aluin’. Dat was een verrassing: sprankelend en humoristisch. We sloten onze dag af met een glas op het terras van de ‘Winkel van Sinkel’. Zo’n reisje smaakt naar meer!

Dit bericht is geplaatst in Fotoalbums, Kerkreizen. Bookmark de permalink.