Kerkreisje

Op dinsdag 29 april (in de meivakantie) organiseren we een  ‘kerkreisje’ naar Utrecht. We brengen een bezoek aan de tentoonstelling ‘Thuis in de Bijbel’ in het museum Catharijneconvent. Thuis in de Bijbel laat zien hoe Bijbelse verhalen ingebed zijn in de kunst en cultuur van de Lage Landen. Als geen ander gebruiken kunstenaars als Jan Steen en Pieter Aertsen hun vertrouwde omgeving voor het weergeven van deze grote verhalen. De tentoonstelling brengt een unieke combinatie van Bijbelverhalen verbeeld in een alledaags decor, zoals de Verloren Zoon in een eigentijdse kroeg, de Emmaüsgangers op reis door een Hollands landschap en Jezus op bezoek bij Marta en Maria in een zeventiende-eeuwse keuken.
De rondleiding wordt verzorgd door kunsthistorica drs. Marina Marijnen.
De Utrechtse theatergroep Aluin brengt in het museum Bijbelverhalen op een heldere, grappige en ontroerende manier tot leven. Deze korte voorstelling staat ook op het programma. Klik hier voor een filmpje waarin Antoine Bodar de tentoonstelling promoot.
Naast het bezoek aan het museum willen we ook een bezoek aan de Domkerk brengen. We gaan met eigen/openbaar vervoer naar Utrecht. Het aantal deelnemers kan in verband met de rondleiding maximaal 20 zijn. Dus geef je snel op! Opgave bij: ds. Juup van Werkhoven, liefst via de mail: predikant@kerkgemeente.nl…

Dit bericht is geplaatst in Kerkreizen. Bookmark de permalink.