Halleluja!

Maandag was de eerste landelijke predikantendag in de Nieuwe kerk in Amsterdam ter gelegenheid van het 10 jarig bestaan van de PKN. Inspirerend en vooral ook gezellig en vrolijk. Ik was erbij en heb genoten.  Het Vocaal Theologen Ensemble (waar ik al een paar jaar met veel plezier in zing) onder leiding van Hanna Rijken  zong in de Nieuwe Kerk en verzorgde een workshop in de Engelse Kerk aan het Begijnhof. De ‘toga shoot’ op de Dam was een succes. De duiven maakten plaats voor een stoet van fladderende toga’s. Allemaal op de foto voor het Nationaal Monument. Als ‘knaller’ zong het VTE het Halleluja van Händel begeleid door koperblazers. Klik hier voor een filmpje van de Nederlandse Publieke Omroep.
Het Reformatorisch Dagblad schreef een mooi artikel. Het Nederlands Dagblad besteedde ruim aandacht met een grote foto op de voorpagina. Ook Trouw berichtte. Zie ook het bericht op de site van Protestantse Theologische Universiteit.
ds. Juup van Werkhoven-Romeijn

Dit bericht is geplaatst in Berichten. Bookmark de permalink.