Gemeenteavond 8 februari 2018 ‘Werk aan de kerk’

Gisteravond tijdens de gemeenteavond werden o.a. de plannen voor de komende Paastijd gepresenteerd.

Het eerste doopblaadje nieuwe stijl, in keramiek, werd gepresenteerd. Dit komt aan een boom in de tuin achter De Swaen.
De kerkenraad gaat zich bezinnen op de vraag hoe de kerk ook in de toekomst haar rol kan vervullen bij uitvaarten.

Maar eerst werd John van Voorst bedankt voor zijn lange carrière bij de kerk. Hij is zo’n 25 jaar actief geweest als ouderling kerkvoogd, lid commissie zomeractiviteiten, medewerker archiefgroep, ouderling pastoraat, bestuurslid Stichting Instandhouding Predikantsplaats. Gelukkig blijft John wel de ingekomen post registreren en verdelen.
John heel hartelijk dank voor je inzet.
(Meer tekst en foto’s gemeenteavond hieronder)

Aansluitend werd Rita de Boer bedankt voor haar 30-jarige werk als preekvoorziener (zie aparte tekst op deze website)

Ds. Mirjam Koole keek terug op ‘Werk aan de kerk’ en toonde beelden van de herdertjestocht. Zij wees op het belang van verstaanbaarheid, qua taal, van de kerk, ook voor buitenstaanders. Daarom komen er Paasspecials. O.a. op witte donderdag een avond rond de uitzending van de Passion. En op paasochtend een groots opgezette liturgische maaltijdviering met zeven onderdelen. Hiermee willen we veel extra mensen trekken. De komende tijd wordt dit verder ingevuld.

De avond werd afgesloten met een gezellig samenzijn. Met dank aan alle mensen die aan deze avond meegewerkt hebben.

Foto’s: Arie van Ginkel, behalve die waar hijzelf opstaat

Dit bericht is geplaatst in Berichten, Fotoalbums. Bookmark de permalink.