Gele Steentje voor S.K.M.E.

Ieder jaar reikt de Vereniging Oud Edam het Gele Steentje uit aan een restauratie- of verbouwproject dat wezenlijk bijdraagt aan het stadsbeeld. De vakjury maakt de nominaties bekend en de leden kiezen wie er uiteindelijk de trofee verdient! In 2019 ging het om vijf projecten.

Eén ervan was de nominatie voor de Grote Kerk:
Na de eerste grootschalige restauratie in 2012, nu een kleinere restauratie van de Librije en het Noordportaal. Bijzondere vaste meubelstukken zijn hersteld, net als de beschilderingen van het kruisribgewelf. Ook herstel en behoud van overige onderdelen die van waardevolle betekenis zijn voor het kerkgebouw.

Van de vijf genomineerden is de Grote Kerk als winnaar uit de bus gekomen. Tiny Janssens en Rien de Vries (S.K.M.E.) mochten de trofee het ‘Gele Steentje’ in ontvangst nemen!

Een welverdiende beloning!

Dit bericht is geplaatst in Berichten. Bookmark de permalink.