‘In de flow van Taizé’ op 28 januari in Kwadijk

Op zondag 28 januari om 19.00 uur is er een bijzondere Taizéviering in de kerk van Kwadijk. A Capella zanggroep Anima Mea verzorgt deze viering.

Voor degenen die de liederen alvast geoefend willen hebben, is er ‘s middags om 15.00 uur inzingen onder leiding van de Anima-Meagroep. Koffie en thee staan klaar. De Anima-Meagroep zingt niet alleen de liederen, maar ook vertolken zij  hun beleving in deze broedergemeenschap van frère Roger.

Het was voor hen een bijzondere rijke ervaring op deze plek, waar wekelijks duizenden jongeren uit heel de wereld samenkomen om te bezinnen en met elkaar en de broeders op te trekken. Dit gebeurt in alle soberheid.
Ieder met een eigen vrijwillige taak. Ieder zorgt voor elkaar en dat uit zich in een hartverwarmende saamhorigheid en verbroedering.

Je kunt vrijblijvend meedoen aan zangworkshops en bijbelstudies, aan gesprekken met de broeders en aan de dagelijkse vieringen in de kerk.
De vieringen hebben een oecumenisch karakter. Ze zijn voor iedereen te verstaan en er wordt veel gezongen. Dat is een intense beleving. Duizenden jonge mensen, uit alle windstreken, zittend op de grond. De broeders temidden van hen. En iedereen zingt in alle talen. Het raakt je hart in alle eenvoud en God voelt heel dichtbij.

Anima Mea bestaat uit twee echtparen, Charles en Margreet Drijver
en Jos en Wilma van Ophem. Zij willen ons van harte laten proeven van hun beleving in de Taizé-gemeenschap. Het viertal neemt u mee in hun vertellingen afgewisseld met de wereldwijd bekende Taizéliederen,
die uitnodigen om mee te zingen. In een, in Taizésfeer, opgetuigde kerk verzorgen zij het thema: In de flow van Taizé. Iedereen, jong en oud, is van harte welkom.

Dit bericht is geplaatst in Berichten. Bookmark de permalink.