Dienst van zondag 11 augustus 2019

Ds Ole van Dongen uit Amsterdam was de voorganger in de dienst van 11 augustus 2019. Het thema van de dienst was ‘Wees waakzaam!’

De mindergoed horenden hadden deze keer erg veel last van de nagalm in onze reusachtige kerk. Meer dan normaal leek het (wordt uitgezocht hoe dit kwam). Maar gelukkig is er dan het internet waarop je de preek nogmaals kunt beluisteren mocht je dat willen.

De familie Wittmann, gasten uit Beieren – Duitsland, hadden er minder moeite mee, zij wisten van te voren dat niet alles verstaanbaar zou zijn :-). Met een plaatje voor het orgel en een afsluitend gesprekje met de dominee was het voor hen ook een bijzondere zondagmorgen in Edam.

Voor velen niet zichtbaar, maar elke zondag houdt een koster de wacht in één van de banken tussen de zijingang en de preekstoel (zie foto). Zij/hij vangt daar de toeristen op die tijdens de diesnt de Grote Kerk inlopen.

Na de dienst wordt nog gezellig nagepraat. Foto’s AvG en CdE

Dit bericht is geplaatst in Diensten, Fotoalbums. Bookmark de permalink.