Advent 2021 Dagelijkse meditaties

Van U is de toekomst
Net als vorig jaar verzorg ik samen met Radio Bloemendaal in de Adventstijd meditaties.
Elke dag, behalve zondag, een korte uitzending via Radio Bloemendaal.

Foto: Jaap van WerkhovenHet thema is ‘Van U is de toekomst’, het jaarthema van de Protestantse Kerk. Hoe ziet die toekomst van God eruit? De profeten van Israël dromen van Gods toekomst. En in Jezus hebben wij die toekomst van God nabij zien komen, zien dagen. Dat sluit mooi aan bij Advent. In de weken van Advent leven we immers toe naar de komst van Jezus.

We laten ons inspireren door klassieke teksten uit de profeten, psalmen, evangelieverhalen en de brieven. Teksten die al eeuwen in de kerk juist in deze weken van Advent zijn gelezen. We verbinden ze met onze tijd en we luisteren naar prachtige muziek en poëzie.

De eerste uitzending is op maandag 29 november 2021. De uitzendingen beginnen om 10:30 uur en duren 10-15 minuten. Na afloop staat de uitzending on-line voor wie op een ander moment wil (terug)luisteren.

Ik stuur na elke uitzending een e-mail met een fotomeditatie en een link naar de uitzending. Mocht je de e-mails niet (meer) willen ontvangen dan kun je je eenvoudig afmelden via de knop onder aan de mail.

Stuur deze mail gerust door aan mensen in je omgeving. Zij kunnen zich abonneren op deze e-mails door zich HIER in te schrijven.

Met een hartelijke groet,

Juup van Werkhoven-Romeijn

U kunt de uitzendingen rechtstreeks beluisteren en terugluisteren op Radio Bloemendaal
Alle uitzendingen, meditaties, reizen en preken kunt u ook terugluisteren en lezen op mijn website Juupvanwerkhoven.

Dit bericht is geplaatst in Meditaties. Bookmark de permalink.