6 november 2022 Viering in De Swaen met ds. P.M.J. Hoogstrate

Een impressie.
Als er op de liturgie vermeld wordt dat de fam. Rijswijk haar medewerking verleend aan de Oogstdienst dan weet je als trouwe kerkganger dat de kans groot is dat je verrast wordt met een tableau met het mooiste fruit naast de preekstoel. Zo groot dit keer, dat voorganger ds Peter Hoogstrate de preekstoel liet voor wat die was en ervoor koos ons vanaf de lezenaar toe te spreken. Of hij bij de voorbereiding van zijn preek, waarin hij oa de nadruk legde op de onze houding tav de kerkgang “je komt er om iets te brengen”, aan de fam Rijswijk dacht, dat zou kunnen maar waag ik te betwijfelen.
Na de viering was er weer tijd om bij te praten. De dominee en zijn vrouw waren weer even thuis onder oude bekenden. Dat de bezoekers werden getrakteerd moge duidelijk zijn als u Kees en Janny met assistente Ria de zakken met fruit ziet vullen en er na afloop alleen nog een aangebroken kistje appels te zien was.
Tanny Bleeker bracht de bloemen en het fruit met een hartelijke groet naar Anny Westerneng en “nieuwkomer” Kees Bak verzorgde dit keer het beeld.
Mhg Arie