30 januari 2022 viering in De Swaen met voorganger ds Dirk Meijvogel

Na maanden van afwezigheid mochten we “als vanouds” weer bij elkaar komen. Uiteraard nog wel op afstand, met kapje en handen netjes gereinigd, maar toch, het voelde goed! Als we nu ook nog iets kunnen regelen waarbij koffie wordt gedronken …
Kaarsen werden aangestoken, de kanselbijbel lag klaar, de pianoklep open. Sinds kort maakt kerkmusicus Frans Koning er een mooie gewoonte van niet alleen op het “Nifra” kistorgel maar ook op de piano te spelen.

De vier voorzangers op het balkon, aangevuld met “beeldman” Jan, lieten van zich horen. Samen met de gemeente beneden leek het alsof de kerk tot aan de nok gevuld was 🙂

Onze eigen interim-predikant ging voor en las het gedeelte uit Lucas 4 waarin staat dat Jezus in zijn geboorteplaats bijna van een rots geduwd werd omdat zijn prediking de Oudsten niet aan stond. Er volgde een bijzondere en troostrijke uitleg waaruit we kunnen leren dat niet door onze prestatie maar vanuit gratie met de liefde van God worden omringd. Na zo’n dienst ben ik blij dat je deze thuis terug kunt luisteren.

De laatste zondag van januari is het Lepra-dag. Diaken Alida vroeg onze aandacht voor de mensen die lijden onder de gevolgen van deze ziekte.

Het is tulpentijd. Die gingen dan ook ter bemoediging en groet naar Janny Wijnandts en Anneke en Siem Vreeling.

mhg Arie