29 augustus 2021 Viering in de Grote kerk met voorganger ds. Marnix van der Sijs

Als er een dominee komt die je nog niet eerder gehoord hebt dan is het altijd maar afwachten… Na de preek hoorde ik de opmerking: jammer dat hij al 66 is 🙂
Met andere woorden een inspirerende voorganger met een duidelijke stem en een geheel eigen wijze van voorgaan, ook in het voorzingen liet hij ons genieten. Daarom ook een plaatje van organist Nico Vriend die de dienst haarfijn aanvoelde en de gemeente, inclusief de dominee, tot in detail begeleidde. En dat leek mij niet altijd even gemakkelijk!
Dat de zwaluw in de nieuwe berijming niet langer “haar jongskens neerlegt” werd ons duidelijk gemaakt toen we zongen “de mus, de zwaluw heeft een woning”, dat was trouwens toch al moeilijk voor te stellen bij vogeltjes die uit een ei komen volgens de dominee.
Na afloop nog even een praatje gemaakt met Simon Vreeling terwijl aan de tafel ook een “nabetrachting” leek plaats te vinden.
De bloemen gingen met een groet en beterschapwens van de kerkgemeente naar Hans van Drongelen.
mhg Arie