27 februari 2022 Viering in De Swaen met voorganger ds Charlotte Kremer

Afgelopen jaren hebben we dominee Kremer leren kennen door haar pastorale werkzaamheden en het voorgaan tijdens een groot aantal vieringen. Ook nu leek het of de kerkgemeente Edam haar als een van de “eigen” voorgangers is gaan zien. Sinds lange tijd was het weer mogelijk de dienst te beginnen met een handdruk van ouderling Wijnanda Hamstra.
Zonder “covid-beperkingen” naar de kerk op deze zonnige zondagmorgen was voor veel gemeenteleden een goede reden de kerkgang te hervatten alsof er geen onderbreking was geweest! Dan blijkt de kerk de plaats waar je samen je geloof kunt belijden en in deze verwarrende, verdrietige tijden kunt bidden om hulp en bijstand voor de Oekraïners en allen die hen lief zijn. De overkoepelende PKN had daarvoor aandacht gevraagd in het kyriegebed en gezang 1010 (Geef vrede, Heer, geef vrede..) Op zulke momenten wordt het samen kerk-zijn extra gevoeld.
Voor het eerst mocht er na twee bijzondere jaren weer koffie gedronken worden na de dienst. Dat daar dankbaar gebruik van werd gemaakt tijdens “de nabespreking” heb ik geprobeerd zichtbaar te maken met wat extra plaatjes. En dat Marijke Everaars blij was met de bloemen die ze kreeg, met dank voor het vele werk in de kerk, is ook vastgelegd voor de volgende nieuwsbrief:-)
Mvg Arie