22 oktober 2023 Viering in de Swaen met voorganger de heer Eric Wegman

Ooit was het normaal dat kerkgangers hun bijbeltje open sloegen als de voorganger bepaalde bijbelgedeelten voorlas. Door de bijbelteksten in de kerkbrief op te nemen lijkt deze oude gewoonte een nieuwe invulling te krijgen.
Als de voorganger voor de dienst een mooi verpakte cadeaudoos op de liturgische tafel zet dan ga je er vanuit dat die tijdens de dienst gebruikt gaat worden…
De heer Eric Wegman wilde tijdens zijn uitleg benadrukken dat het aan ons lag of we het cadeau van de Heer, dat bij testament (het eerste en het tweede) was vastgelegd in de bijbel, als erfenis wilde aannemen.
Zonder in te gaan op de theologische onderbouwing kreeg ik het idee dat hij hoopte, dat er naast alle 70-plussers, ook kinderen zouden zijn. Dus niet.
De bloemen van de liturgische tafel gingen, met een hartelijke groet ter bemoediging, naar mevr. Jos Has en de koffie was ook als vanouds.
Mvg Arie